MÜFREDAT ENTEGRASYONU


I’M LEARNİNG READİNG AND WRİTİNG WİTH STEM AND CODİNG PROJESİ MÜFREDAT ENTEGRASYONU

PROJE UYGULAMA DERS PLANI 1 KAZANIMLARI
Sınıf: 1. Sınıf 
Ünite-Konu: Okulumuzda Hayat – Farklıyız, Farkındayız 
Tavsiye Edilen Süre: 40+40+40+40+40 dakika 
Kavramlar:  fark, farklılık, eş, benzer, birey, bireysel 
Ana disiplin- (Science)  
Hayat Bilgisi Kazanımları 
1.1.2.Kendisiyle akranları arasındaki benzer ve farklı yönleri ayırt eder. 
Diğer disiplinler (Technology) 
Görsel Sanatlar Kazanımları 
G.1.1.1. Görsel sanat çalışmalarını oluştururken uygulama basamaklarını ifade eder. 
G.1.1.5. İki boyutlu yüzey üzerinde biçimleri düzenler. 
Diğer Disiplinler (Maths) 
Matematik Kazanımları 
1.1.1.1.Rakamları okur ve yazar. 
1.2.2.2.Eş nesnelere örnekler verir. 


Türkçe Kazanımları 
1.1.1.Doğal ve yapay ses kaynaklarından çıkan sesleri ayırt eder.  
1.1.2.Duyduğu sesleri taklit eder. 

Kodlama Kazanımları 
BT.5.D1.1.Günlük yaşantıya ilişkin durumlar için basit işlem akışları tasarlar. 
BT.5.D1.5.Farklı problemlerin çözümü için mantıksal sorgulama yapar. 

Hedeflenen 21. Yüzyıl Becerileri 
1. İletişim Becerisi 
2. Eleştirel Düşünme 
3. Yaratıcılık 
4. İşbirliğine Dayalı Çalışma 
PROJE UYGULAMA DERS PLANI 2  KAZANIMLARI
Sınıf: 1. Sınıf 
Ünite-Konu: Okulumuzda Hayat – Sınıfının okul içindeki yerini bulur. 
Tavsiye Edilen Süre: 40+40+40+40+40 dakika 
Kavramlar:Sağında, solunda, önünde, arkasında, altında, üstünde, yanında, karşısında vb. 
Ana  
       disiplinler  
(Science)  
Hayat  
Bilgisi  
       Kazanımları 
HB.1.1.4. Sınıfının okul içindeki yerini bulur. 

Diğer  
           disiplinler (Technology) 
Görsel  
Sanatlar  
      Kazanımları 
8.Çevresindeki objeleri ve figürleri gözlemleyerek çizimlerini yapar (G.İ.B.). 
5.İki boyutlu yüzey üzerinde biçimleri düzenler (G.İ.B.) 
G.1.1.9.Üç boyutlu çalışma oluşturur 
Diğer  
      Disiplinler 
 (Maths) 
        Matematik Kazanımları 
M.1.2.2.1.Uzamsal (Durum,yer,Yön) ilişkileri ifade eder. 
M.1.1.1.Rakam ları okur ve yazar 
M.1.1.1.8. 10’a kadar(10 Dahil) olan sayıları sıra bildirmek amacıyla kullanır. 
Diğer  
     Disiplinler 
(Other  
        dicipline) 
Türkçe 
       Kazanımları 
T.1.1.3. Seslere karşılık gelen harfleri ayırt eder.  
T.1.4.4.Rakamları tekniğine uygun yazar. 
T.1.1.9.Sözlü yönergeleri uygular 

          Hedeflenen 
     21. Yüzyıl  
     Becerileri 
1. İletişim Becerisi 
2. Eleştirel Düşünme 
3. Yaratıcılık 
4. İşbirliğine Dayalı Çalışma 
PROJE UYGULAMA DERS PLANI 3  KAZANIMLARI
Sınıf: 1. Sınıf 
Ünite-Konu: Okulumuzda Hayat – Okulumuzda Kimler Çalışıyor? 
Tavsiye Edilen Süre: 40+40+40+40+40 dakika 
Kavramlar:  eşit, daha çok, daha az, okul, meslek 
Ana disiplin- (Science)  
Hayat Bilgisi Kazanımları 
1.1.2.Okul çalışanlarını tanır. 
Diğer disiplinler (Technology) 
Görsel Sanatlar Kazanımları 
G.1.1.1. Duygu ve düşüncelerini görsel sanat çalışmasına yansıtır. 
G.1.1.5. İki boyutlu yüzey üzerinde biçimleri düzenler. 

Diğer Disiplinler (Maths) 
Matematik Kazanımları 
1.1.1.1.Rakamları okur ve yazar. 
1.2.2.2. Nesne sayıları 20’den az olan iki gruptaki nesneleri birebir eşler ve grupların nesne sayılarını karşılaştırır. 

Diğer Disiplinler 
(Other dicipline) 
Türkçe Kazanımları 
1.1.1.Çerçevesi belli bir konuda konuşur.(Öğrencilerin çevrelerini ve çevresindeki kişileri tanımaları sağlanır) 
1.3.3. Hece ve kelimeleri okur. 

Hedeflenen 21. Yüzyıl Becerileri 
1. İletişim Becerisi 
2. Eleştirel Düşünme 
3. Yaratıcılık 
4. İşbirliğine Dayalı Çalışma 
5. Teknolojiden faydalanabilme 
PROJE UYGULAMA DERS PLANI 4  KAZANIMLARI
Sınıf: 1. Sınıf 
Ünite-Konu: Evimizde Hayat 
Tavsiye Edilen Süre: 40+40+40+40+40 dakika 
Kavramlar:  Aile,birey 
Ana disiplin- 
 (Science)  
Hayat Bilgisi Kazanımları 
HB.1.2.1. Aile bireylerini tanıtır. 

Diğer disiplinler  
(Technology) 
        Görsel Sanatlar Kazanımları 
G.1.1.1. Görsel sanat çalışmalarını oluştururken uygulama basamaklarını ifade eder. 
G.1.1.9. İki boyutlu çalışma oluşturur. 
G.1.1.4. Görsel sanat çalışmalarını temalardan, konulardan, fikirlerden, şiirlerden, hikâyelerden 
esinlenerek oluşturur.  
Diğer Disiplinler (Maths) 
Matematik  
  Kazanımları 
1.1.1.1.Rakamları okur ve yazar. 
M.1.1.1.6. 20’ye kadar (20 dâhil) olan sayılarda verilen bir sayıyı, büyüklük-küçüklük bakımından 10 sayısı ile 
karşılaştırır. 
Diğer Disiplinler 
(Other dicipline) 
Türkçe 
      Kazanımları 

1.1.2.Duyduğu sesleri taklit eder.  
T.1.1.3. Seslere karşılık gelen harfleri ayırt eder. 

Sosyal ürün  
kazanımları 
           Öğrenci görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak fikirlerini ve bulgularını profesyonel hedef kitleye açık ve tutarlı olarak ifade eder, tartışır. 
      Paylaşmayı öğrenir 
Grup çalışması yapar. Grup içi sorumluluklarının farkına varır. 

Hedeflenen 
 21. Yüzyıl  
Becerileri 
1. İletişim Becerisi 
2. Eleştirel Düşünme 
3. Yaratıcılık 
4. İşbirliğine Dayalı Çalışma 


ORTAK ÜRÜN ODAKLI DERS PLANI 1 KAZANIMLARI

Sınıf: 1. Sınıf 
Ünite-Konu: Evimizde Hayat – Günümü Planlıyorum 
Tavsiye Edilen Süre: 40+40+40+40+40 dakika 
Kavramlar:  sağ, sol, yakın, uzak, gün, saat, zaman 
Ana disiplin- (Science)  
Hayat Bilgisi Kazanımları 
1.2.6. Gün içerisinde neler yapabileceğini planlar (Oyun oynama, ders çalışma, dinlenme, uyuma, beslenme, ailesi ve arkadaşlarıyla birlikte nitelikli zaman geçirme ile kitle iletişim araçlarını kullanma gibi işlere ayrılan süre üzerinde durulur). 
Diğer disiplinler (Technology) 
Görsel Sanatlar Kazanımları 
G.1.1.2. Görsel sanat çalışmalarında farklı materyal, malzeme, gereç ve teknikleri kullanır.  
G.1.1.9. Üç boyutlu çalışma oluşturur. 
Diğer Disiplinler (Maths) 
Matematik Kazanımları 
M.1.3.3.1. Tam ve yarım saatleri okur. 
a) Sadece analog saatler kullanılır. 
b) Gün içerisinde belirli etkinliklerin saatlerini gösterir. Örneğin kahvaltı, öğle yemeği, akşam yemeği, uyku zamanı, okulun başlangıç ve bitiş saati vb.12 saat üzerinden çalışılır. 
M.1.3.3.3. Belirli olayları ve durumları referans alarak sıralamalar yapar. 
Olayları; önce-sonra, ilk-son, bugün-dün-yarın, sabah-öğle-akşam, gece-gündüz kelimelerini kullanarak 
kronolojik olarak sıralar. 

Türkçe Kazanımları 
T.1.2.3. Çerçevesi belirli bir konu hakkında konuşur.  


Kodlama Kazanımları 
BT.5.D1.1.Günlük yaşantıya ilişkin durumlar için basit işlem akışları tasarlar. 
BT.5.D1.5.Farklı problemlerin çözümü için mantıksal sorgulama yapar. 

Hedeflenen 21. Yüzyıl Becerileri 
1. İletişim Becerisi 
2. Eleştirel Düşünme 
3. Yaratıcılık 
4. İşbirliğine Dayalı Çalışma 

 ORTAK ÜRÜN ODAKLI DERS PLANI 2 KAZANIMLARI
Sınıf: 1. Sınıf 
Ünite-Konu: Sağlıklı Hayat-Sağlıklı Besleniyorum  
Tavsiye Edilen Süre: 40+40+40+40+40 dakika 
Kavramlar:  sağlık, sağlıklı, dengeli, tam , bütün , yarım, az-çok, şişman-zayıf, yararlı-zararlı 
Ana disiplin- (Science)  
Hayat Bilgisi Kazanımları 
1.3.3. Sağlığı için yararlı yiyecek ve içecekleri seçer. 
1.3.4. Gün içerisinde öğünlere uygun ve dengeli beslenir. 
Diğer disiplinler (Technology) 
Görsel Sanatlar Kazanımları 
G.1.1.7. Görsel sanat çalışmasında büyüklük-küçüklük ilişkilerini kullanır. 
G.1.1.9. Üç boyutlu çalışma oluşturur. 
Diğer Disiplinler (Maths) 
Matematik Kazanımları 
M.1.1.4.1. Bütün ve yarımı uygun modeller ile gösterir, bütün ve yarım arasındaki ilişkiyi açıklar. 


Türkçe Kazanımları 
Yazma 
4.5. Anlamlı ve kurallı cümleler yazar. 
4.6. Görsellerle ilgili kelime ve cümleler yazar. 
Dinleme 
1.5. Dinlediklerinde/izlediklerinde geçen olayların gelişimi hakkında tahminde bulunur.  
1.6. Dinlediği/izlediği metni anlatır.  
1.7. Dinlediklerinin/izlediklerinin konusunu belirler.  
1.8. Dinlediklerine/izlediklerine yönelik sorulara cevap verir.  
Okuma 
3.11. Kelimelerin zıt anlamlılarını tahmin eder.  

Kodlama Kazanımları 
BT.5.D1.1.Günlük yaşantıya ilişkin durumlar için basit işlem akışları tasarlar. 
BT.5.D1.5.Farklı problemlerin çözümü için mantıksal sorgulama yapar. 

Hedeflenen 21. Yüzyıl Becerileri 
1. İletişim Becerisi 
2. Eleştirel Düşünme 
3. Yaratıcılık 
4. İşbirliğine Dayalı Çalışma 

  
ORTAK ÜRÜN ODAKLI DERS PLANI 3 KAZANIMLARI
Sınıf: 1. Sınıf 
Ünite-Konu: Doğada Hayat 
Tavsiye Edilen Süre:  5 hafta 
Kavramlar:  kök, yaprak, büyüme, uzunluk, ölçme,  
Ana disiplin- (Science)  
Hayat Bilgisi Kazanımları 
1.6.2. Yakın çevresinde bulunan bitkileri gözlemler. 
Diğer disiplinler (Technology) 
Görsel Sanatlar Kazanımları 
1.1.1. Görsel sanat çalışmalarını oluştururken uygulama basamaklarını ifade eder. 
1.1.8. Çevresindeki objeleri ve figürleri gözlemleyerek çizimlerini yapar. 
Diğer Disiplinler (Maths) 
Matematik Kazanımları 
1.3.1.1. Nesneleri uzunlukları yönünden karşılaştırır ve sıralar. 
1.3.1.2. Bir uzunluğu ölçmek için standart olmayan uygun ölçme aracını seçer ve ölçme yapar. 
1.4.1.1. En çok iki veri grubuna sahip basit tabloları okur ve oluşturur. 

Türkçe Kazanımları 
1.8. Dinlediklerine/izlediklerine yönelik sorulara cevap verir.  
1.1.6. Olayları oluş sırasına göre anlatır. 
4.5. Anlamlı ve kurallı cümleler yazar.  
4.6. Görsellerle ilgili kelime ve cümleler yazar. 
4.11. Yazdıklarını paylaşır.  

Müzik Kazanımları 
1.A.8. Öğrendiği müzikleri birlikte seslendirir. 

Beden Eğitimi ve Oyun Kazanımları 
1.1.1.5. Ritim ve müzik eşliğinde hareket eder. 


Kodlama Kazanımları 
BT.5.D1.1.Günlük yaşantıya ilişkin durumlar için basit işlem akışları tasarlar. 
BT.5.D1.5.Farklı problemlerin çözümü için mantıksal sorgulama yapar. 

Hedeflenen 21. Yüzyıl Becerileri 
1. İletişim Becerisi 
2. Eleştirel Düşünme 
3. Yaratıcılık 
4. İşbirliğine Dayalı Çalışma 


                                                                                                                                     








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder