I’M LEARNİNG READİNG AND WRİTİNG WİTH STEM AND CODİNG PROJESİ
MÜFREDAT ENTEGRASYONU
PROJE
UYGULAMA DERS PLANI 1 KAZANIMLARI
Sınıf: 1.
Sınıf
Ünite-Konu: Okulumuzda Hayat – Farklıyız,
Farkındayız
Tavsiye Edilen Süre: 40+40+40+40+40
dakika
Kavramlar:
fark, farklılık, eş, benzer, birey, bireysel
|
||
Ana
disiplin- (Science)
|
Hayat
Bilgisi Kazanımları
|
1.1.2.Kendisiyle akranları arasındaki benzer ve
farklı yönleri ayırt eder.
|
Diğer
disiplinler (Technology)
|
Görsel
Sanatlar Kazanımları
|
G.1.1.1. Görsel sanat çalışmalarını oluştururken uygulama basamaklarını ifade eder.
G.1.1.5. İki boyutlu yüzey üzerinde biçimleri düzenler.
|
Diğer
Disiplinler (Maths)
|
Matematik
Kazanımları
|
1.1.1.1.Rakamları
okur ve yazar.
1.2.2.2.Eş nesnelere
örnekler verir.
|
|
Türkçe
Kazanımları
|
1.1.1.Doğal ve yapay ses kaynaklarından çıkan
sesleri ayırt eder.
1.1.2.Duyduğu sesleri taklit eder.
|
|
Kodlama
Kazanımları
|
BT.5.D1.1.Günlük yaşantıya ilişkin
durumlar için basit işlem akışları tasarlar.
BT.5.D1.5.Farklı problemlerin çözümü
için mantıksal sorgulama yapar.
|
|
Hedeflenen
21. Yüzyıl Becerileri
|
1. İletişim
Becerisi
2. Eleştirel
Düşünme
3. Yaratıcılık
4. İşbirliğine
Dayalı Çalışma
|
PROJE
UYGULAMA DERS PLANI 2 KAZANIMLARI
Sınıf: 1.
Sınıf
Ünite-Konu: Okulumuzda Hayat – Sınıfının okul içindeki yerini
bulur.
Tavsiye Edilen Süre: 40+40+40+40+40 dakika
Kavramlar:Sağında,
solunda, önünde, arkasında, altında, üstünde, yanında, karşısında vb.
|
||
Ana
disiplinler
(Science)
|
Hayat
Bilgisi
Kazanımları
|
HB.1.1.4. Sınıfının okul içindeki yerini bulur.
|
Diğer
disiplinler (Technology)
|
Görsel
Sanatlar
Kazanımları
|
8.Çevresindeki objeleri ve figürleri
gözlemleyerek çizimlerini yapar (G.İ.B.).
5.İki boyutlu yüzey üzerinde biçimleri
düzenler (G.İ.B.)
G.1.1.9.Üç boyutlu çalışma oluşturur
|
Diğer
Disiplinler
(Maths)
|
Matematik Kazanımları
|
M.1.2.2.1.Uzamsal (Durum,yer,Yön)
ilişkileri ifade eder.
M.1.1.1.Rakam ları okur ve
yazar
M.1.1.1.8. 10’a kadar(10 Dahil)
olan sayıları sıra bildirmek amacıyla kullanır.
|
Diğer
Disiplinler
(Other
dicipline)
|
Türkçe
Kazanımları
|
T.1.1.3. Seslere karşılık gelen harfleri
ayırt eder.
T.1.4.4.Rakamları tekniğine uygun yazar.
T.1.1.9.Sözlü yönergeleri uygular
|
|
Hedeflenen
21. Yüzyıl
Becerileri
|
1. İletişim Becerisi
2. Eleştirel
Düşünme
3. Yaratıcılık
4. İşbirliğine
Dayalı Çalışma
|
PROJE
UYGULAMA DERS PLANI 3 KAZANIMLARI
Sınıf: 1.
Sınıf
Ünite-Konu: Okulumuzda Hayat – Okulumuzda
Kimler Çalışıyor?
Tavsiye Edilen Süre: 40+40+40+40+40
dakika
Kavramlar: eşit,
daha çok, daha az, okul, meslek
|
||
Ana
disiplin- (Science)
|
Hayat
Bilgisi Kazanımları
|
1.1.2.Okul çalışanlarını tanır.
|
Diğer
disiplinler (Technology)
|
Görsel
Sanatlar Kazanımları
|
G.1.1.1. Duygu ve düşüncelerini görsel sanat çalışmasına
yansıtır.
G.1.1.5. İki boyutlu yüzey üzerinde biçimleri düzenler.
|
Diğer
Disiplinler (Maths)
|
Matematik
Kazanımları
|
1.1.1.1.Rakamları
okur ve yazar.
1.2.2.2. Nesne sayıları 20’den az olan iki
gruptaki nesneleri birebir eşler ve grupların nesne sayılarını
karşılaştırır.
|
Diğer
Disiplinler
(Other dicipline)
|
Türkçe
Kazanımları
|
1.1.1.Çerçevesi belli bir konuda
konuşur.(Öğrencilerin çevrelerini ve çevresindeki kişileri tanımaları
sağlanır)
1.3.3. Hece ve kelimeleri okur.
|
|
Hedeflenen
21. Yüzyıl Becerileri
|
1. İletişim
Becerisi
2. Eleştirel
Düşünme
3. Yaratıcılık
4. İşbirliğine
Dayalı Çalışma
5. Teknolojiden
faydalanabilme
|
PROJE
UYGULAMA DERS PLANI 4 KAZANIMLARI
Sınıf: 1.
Sınıf
Ünite-Konu: Evimizde Hayat
Tavsiye Edilen Süre: 40+40+40+40+40
dakika
Kavramlar: Aile,birey
|
||
Ana disiplin-
(Science)
|
Hayat Bilgisi Kazanımları
|
HB.1.2.1. Aile bireylerini tanıtır.
|
Diğer disiplinler
(Technology)
|
Görsel Sanatlar Kazanımları
|
G.1.1.1. Görsel sanat çalışmalarını oluştururken
uygulama basamaklarını ifade eder.
G.1.1.9. İki boyutlu çalışma oluşturur.
G.1.1.4. Görsel sanat çalışmalarını
temalardan, konulardan, fikirlerden, şiirlerden, hikâyelerden
esinlenerek oluşturur.
|
Diğer Disiplinler (Maths)
|
Matematik
Kazanımları
|
1.1.1.1.Rakamları
okur ve yazar.
M.1.1.1.6. 20’ye kadar (20 dâhil) olan sayılarda
verilen bir sayıyı, büyüklük-küçüklük bakımından 10 sayısı ile
karşılaştırır.
|
Diğer Disiplinler
(Other dicipline)
|
Türkçe
Kazanımları
|
1.1.2.Duyduğu sesleri taklit eder.
T.1.1.3. Seslere karşılık gelen harfleri
ayırt eder.
|
|
Sosyal ürün
kazanımları
|
Öğrenci görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini
kullanarak fikirlerini ve bulgularını profesyonel hedef kitleye açık ve
tutarlı olarak ifade eder, tartışır.
Paylaşmayı öğrenir
Grup çalışması yapar. Grup içi
sorumluluklarının farkına varır.
|
|
Hedeflenen
21. Yüzyıl
Becerileri
|
1. İletişim
Becerisi
2. Eleştirel
Düşünme
3. Yaratıcılık
4. İşbirliğine
Dayalı Çalışma
|
ORTAK ÜRÜN
ODAKLI DERS PLANI 1 KAZANIMLARI
Sınıf: 1.
Sınıf
Ünite-Konu: Evimizde Hayat – Günümü
Planlıyorum
Tavsiye Edilen Süre: 40+40+40+40+40
dakika
Kavramlar:
sağ, sol, yakın, uzak, gün, saat, zaman
|
||
Ana
disiplin- (Science)
|
Hayat
Bilgisi Kazanımları
|
1.2.6. Gün içerisinde neler yapabileceğini planlar
(Oyun oynama, ders çalışma, dinlenme, uyuma, beslenme, ailesi ve
arkadaşlarıyla birlikte nitelikli zaman geçirme ile kitle iletişim araçlarını
kullanma gibi işlere ayrılan süre üzerinde durulur).
|
Diğer
disiplinler (Technology)
|
Görsel
Sanatlar Kazanımları
|
G.1.1.2. Görsel sanat çalışmalarında farklı
materyal, malzeme, gereç ve teknikleri kullanır.
G.1.1.9. Üç boyutlu çalışma oluşturur.
|
Diğer
Disiplinler (Maths)
|
Matematik
Kazanımları
|
M.1.3.3.1. Tam ve
yarım saatleri okur.
a) Sadece analog
saatler kullanılır.
b) Gün içerisinde
belirli etkinliklerin saatlerini gösterir. Örneğin kahvaltı, öğle yemeği,
akşam yemeği, uyku zamanı, okulun başlangıç ve bitiş saati vb.12 saat
üzerinden çalışılır.
M.1.3.3.3. Belirli
olayları ve durumları referans alarak sıralamalar yapar.
Olayları;
önce-sonra, ilk-son, bugün-dün-yarın, sabah-öğle-akşam, gece-gündüz
kelimelerini kullanarak
kronolojik olarak
sıralar.
|
|
Türkçe
Kazanımları
|
T.1.2.3. Çerçevesi belirli bir konu hakkında
konuşur.
|
|
Kodlama
Kazanımları
|
BT.5.D1.1.Günlük yaşantıya ilişkin
durumlar için basit işlem akışları tasarlar.
BT.5.D1.5.Farklı problemlerin çözümü
için mantıksal sorgulama yapar.
|
|
Hedeflenen
21. Yüzyıl Becerileri
|
1. İletişim
Becerisi
2. Eleştirel
Düşünme
3. Yaratıcılık
4. İşbirliğine
Dayalı Çalışma
|
Sınıf: 1.
Sınıf
Ünite-Konu: Sağlıklı Hayat-Sağlıklı
Besleniyorum
Tavsiye Edilen Süre: 40+40+40+40+40
dakika
Kavramlar: sağlık,
sağlıklı, dengeli, tam , bütün , yarım, az-çok, şişman-zayıf,
yararlı-zararlı
|
||
Ana
disiplin- (Science)
|
Hayat Bilgisi
Kazanımları
|
1.3.3. Sağlığı için yararlı yiyecek ve içecekleri
seçer.
1.3.4. Gün içerisinde öğünlere uygun ve dengeli
beslenir.
|
Diğer
disiplinler (Technology)
|
Görsel
Sanatlar Kazanımları
|
G.1.1.7. Görsel sanat çalışmasında büyüklük-küçüklük
ilişkilerini kullanır.
G.1.1.9. Üç boyutlu çalışma oluşturur.
|
Diğer
Disiplinler (Maths)
|
Matematik
Kazanımları
|
M.1.1.4.1. Bütün ve
yarımı uygun modeller ile gösterir, bütün ve yarım arasındaki ilişkiyi
açıklar.
|
|
Türkçe Kazanımları
|
Yazma
4.5. Anlamlı ve kurallı cümleler
yazar.
4.6. Görsellerle ilgili kelime ve
cümleler yazar.
Dinleme
1.5. Dinlediklerinde/izlediklerinde geçen olayların
gelişimi hakkında tahminde bulunur.
1.6. Dinlediği/izlediği metni anlatır.
1.7. Dinlediklerinin/izlediklerinin konusunu
belirler.
1.8. Dinlediklerine/izlediklerine yönelik sorulara
cevap verir.
Okuma
3.11. Kelimelerin zıt anlamlılarını
tahmin eder.
|
|
Kodlama
Kazanımları
|
BT.5.D1.1.Günlük yaşantıya ilişkin
durumlar için basit işlem akışları tasarlar.
BT.5.D1.5.Farklı problemlerin çözümü
için mantıksal sorgulama yapar.
|
|
Hedeflenen
21. Yüzyıl Becerileri
|
1. İletişim
Becerisi
2. Eleştirel
Düşünme
3. Yaratıcılık
4. İşbirliğine
Dayalı Çalışma
|
ORTAK ÜRÜN
ODAKLI DERS PLANI 3 KAZANIMLARI
Sınıf: 1.
Sınıf
Ünite-Konu: Doğada Hayat
Tavsiye Edilen Süre: 5 hafta
Kavramlar:
kök, yaprak, büyüme, uzunluk, ölçme,
|
||
Ana
disiplin- (Science)
|
Hayat
Bilgisi Kazanımları
|
1.6.2. Yakın çevresinde bulunan bitkileri
gözlemler.
|
Diğer
disiplinler (Technology)
|
Görsel
Sanatlar Kazanımları
|
1.1.1. Görsel sanat çalışmalarını oluştururken uygulama basamaklarını ifade eder.
1.1.8. Çevresindeki objeleri ve figürleri
gözlemleyerek çizimlerini yapar.
|
Diğer
Disiplinler (Maths)
|
Matematik
Kazanımları
|
1.3.1.1. Nesneleri
uzunlukları yönünden karşılaştırır ve sıralar.
1.3.1.2. Bir
uzunluğu ölçmek için standart olmayan uygun ölçme aracını seçer ve ölçme
yapar.
1.4.1.1. En çok
iki veri grubuna sahip basit tabloları okur ve oluşturur.
|
|
Türkçe
Kazanımları
|
1.8. Dinlediklerine/izlediklerine yönelik sorulara
cevap verir.
1.1.6. Olayları oluş sırasına göre
anlatır.
4.5. Anlamlı ve kurallı cümleler yazar.
4.6. Görsellerle ilgili kelime ve cümleler
yazar.
4.11. Yazdıklarını paylaşır.
|
|
Müzik Kazanımları
|
1.A.8. Öğrendiği müzikleri birlikte
seslendirir.
|
|
Beden
Eğitimi ve Oyun Kazanımları
|
1.1.1.5. Ritim ve müzik eşliğinde hareket
eder.
|
|
Kodlama
Kazanımları
|
BT.5.D1.1.Günlük yaşantıya ilişkin
durumlar için basit işlem akışları tasarlar.
BT.5.D1.5.Farklı problemlerin çözümü
için mantıksal sorgulama yapar.
|
|
Hedeflenen
21. Yüzyıl Becerileri
|
1. İletişim
Becerisi
2. Eleştirel
Düşünme
3. Yaratıcılık
4. İşbirliğine
Dayalı Çalışma
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder