STEM DERS PLANI 2

DERS PLANI 2




DERS PLANI 2 için tıklayınız.

DERS PLANI 2

UYGULAMA DENEYİMİ PAYLAŞIMI


Engage (Giriş): 
Öğrencilerle birlikte okulun bahçesinde durarak derse başladık. Oldukça heyecanlı bir bekleyiş oldu. Sınıf mevcuduna göre sınıf iki gruba bölündü. Tüm gruplara kantine nasıl gidebilirim? diye soruldu. Kendi aralarında konuşup bulmaları için zaman tanındı. Tüm gruplara tek tek anlattırdı. Grupların hepsi doğru yolu buldu. İleri doğru yürüyün. 7 basamak çıkın. 18 adım düz ilerleyin. 12 basamak inin. Sağa dönün.4 adım düz ilerleyin. 12 basamak inin. Sağa dönün. 18 adım düz ilerleyin. Sağa dönün. Kantine ulaştınız.
Gruplardan birinden sınıfımızın yerini buldurmasını istenir. İleri doğru yürüyün 7 basamak çıkın, 12 adım düz ilerleyin. Sola dönün, koridorun sonuna kadar ilerleyin. Koridorun sonundaki sağdaki sınıf bizim sınıfımız. Her atılan adım sayılarak ilerlendi. 
Sınıfa ulaşıldıktan sonra öğretmen, aslında sınıfımızın yerini öğreneli çok oldu. Daha önce hiç gitmediğimiz ya da aradığımız bir yeri adresine bakarak bulabiliriz. Ama henüz okuma yazma bilmediğimiz için birilerine sorarak da bulabiliriz. Onlar da bize gideceğimiz yeri tarif ederler. Böylece aradığımız yeri bulabiliriz.
Bir yeri tarif ederken hangi kelimeleri kullanırız? (önünde ,arkasında,yanında…vb)
Nereleri bulmamız gerekebilir?
Bir yeri tarif ederken hangi kelimeleri kullanırız?(önünde ,arkasında,yanında…vb)
Aradığımız yeri bulamazsak ne olur?
Şeklinde sorular yöneltilerek konu tartışıldı. Anlaşılmayan yerler tekrar edildi.































Explore (Keşfetme): 
Öğrencilerden okuldan eve giderlerken nasıl gittiklerini ertesi gün anlatmalarını isteyeceğimi bunu basit olarak anlatabilmeleri için çıkışta dikkat etmelerini istedim. Bu konuda velilere de bilgi vererek ödevlendirdim.  

Explain (Açıklama): 

Öğrencilerin deneyimlerini paylaştılar. Gerekli açıklamalarla konu tamamlandı. Yönlerle ilgili; sağında, solunda, önünde, arkasında, altında, üstünde, yanında, karşısında gibi temel kavramlar üzerinde duruldu..Gitmek istediğimiz yeri , aradığımız bir şeyi bulmanın hayatımızı kolaylaştıracağı anlatıldı..

Elaborate (Derinleştirme)

Öğrencilere sınıf içinde kaçıncı sırada oturdukları, yanında , arkasında , önünde kaç kişi olduğu ya da kaçar sıra olduğu sorularak buldurulur. Rakamlar tahtaya yazılır . Yazılan rakamlar öğrencilerle beraber okunur. Okunan rakamlar içindeki seslerin ayırt etmeleri, bildiğimiz seslerden kaçar tane olduğunu bulmaları istenir. Rakamlar yazı ile yazılarak sesleri bulmaları sağlanır. Sesler vurgulanarak tekrar ettirilir.
Bir öğrenci tahtaya çıkarılır gözleri kapatılır. Bir kaç öğrenci sırayla önünden, arkasından yanından seslenir. Gözleri bağlı öğrencinin sesin hangi yönden geldiğini bulması sağlanır. Kaç farklı ses duyduğu sorulur. Seslerin hangi yönden geldiğini bilmenin neden önemli olduğu sorulur? (Trafikte arabaların korna sesinin nereden geldiğinin önemi buldurulur.) 




Kodlama: Kodlama çalışması dağıtıldı ve yapıldı.



Problem Durumu: 
Sınıfımızda olan ama rahatsızlığı dolayısıyla evde eğitim almak zorunda olan Kardelen arkadaşımıza sınıfımızın bulunduğu katı ve sınıfımızın yerini anlatmak istiyoruz. Bu amaçla kullanacağımız bir modele ihtiyacımız var. Bu modeli Kardelen için oluşturur musun?
Öğrencilere karton, ilaç kutuları ,yapıştırıcı ve makas kullanarak okulun koridorundaki sınıfının yerini gösteren üç boyutlu bir çalışma yaptırıldı.




Evaluate (Değerlendirme):
Çalışma sırasında ve sonrasında ilgili değerlendirme araçları kullanıldı.Takım çalışmasını rubriğini her öğrenci için doldurmak zaman alıcıydı.Okuma yazma süreci bittikten sonra daha kolay olacağını tahmin ediyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder