DERS PLANI 1
DERS PLANI 1 için tıklayınız.
DERS PLANI 1
UYGULAMA DENEYİMİ PAYLAŞIMI
Engage(Giriş): Bu bölümde verilen tüm yönergeleri sınıfa uyguladım. Dikkat çekme aşamasındaki sorular öğrencilerimin seviyelerine uygundu. Soruları çok zorlanmadan yanıtladılar. (20 dk sürdü.)
Explore (Keşfetme): Bu aşamada konuyu araştırmaları için kısa bir bilgi verip ev ödevi olarak verdim.
Explain(Açıklama): Öğrenciler sınıfta engelli bireyler ile ilgili edindikleri bilgileri paylaştılar. Soru- cevap şeklinde ilerledik. Öğrenilen bilgiyi aktarmada sorun yaşayanlar oldu. Zamanla alışacaklar. Özellikle öğrencilerimden birinin annesinin görme engelli olduğunu anlatması bizde duygusal olarak konuya bağlılığı arttırdı. Bir başka öğrencim diğer 1. sınıflarda yürüme engelli olan serebral palsi hastası Rıdvan’ın durumuna dikkat çekti. Evde ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunlar üzerine konuşarak konuyu tamamladık. (40 dk sürdü.)
Elabrote(Derinleştirme): Plandaki yönergelere uygun olarak aynı-farklı kavramları örneklerle anlatıldı. Doğal ve yapay seslerin neler olduğu örnekler verilerek ders tamamlandı. (40 dk sürdü.)
Planda yer alan kodlama etkinliğini etkileşimli tahtadan yansıtılarak anlattım. İstekli öğrenciler gruplar halinde tahtaya kalkarak kodlama etkinliğini yaptılar. Aynı-Farklı kavramlarının, Doğal- Yapay seslerin tekrarını bu etkinlikle yapmış olduk. Çok keyifli geçti.
Sonrasında her öğrenci kendi yerinde kodlama çalışmasını yaptılar. (40 dk sürdü.)
Problem Durumu: Öğrencilere problem durumunun anlatıldı. Görseller çoğaltılıp dağıtıldı. Onlardan sıra arkadaşı ile bir takım oluşturup, problem durumunda belirtilen olay için dağıtılan görsellerden istediğini seçip boyadıktan sonra kartona yapıştırmaları istendi. Kesme boyama en çok sevdikleri iş olması dolayısıyla çok zevkli bir çalışma oldu. (40 dk sürdü.)
Sonrasında sunum aşaması çok heyecanlıydı. Bazı gruplardaki öğrencilerin yaptığı posteri sunarken oldukça çekingen davranıp konuşmada güçlük yaşadıkları bazılarının ise yaşının üstünde bir ifade beceresiyle yaptığı çalışmayı sunduğunu gözlemledim. İlerideki aşamalarda daha başarılı olacaklarına inanıyorum.
(20 dk sürdü.)
Değerlendirme aşamasında öğrencilerin okuma yazma sürecinde olmalarından dolayı bazı rubriklerin doldurulması oldukça zamanımı aldı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder